Ludzie od dawna stosowali różnorakie wyroby, ażeby móc zapisać na nich różne treści. Chęć komunikowania a także zostawienia po sobie śladu, napędzała spiralę różnych pomysłów. Dawniej ludzie zapisując swoje pierwsze wyrazy, posługiwali się bardzo różnorodnymi materiałami, wśród których największym zainteresowaniem, z uwagi na dość dobrą dostępność, cieszyło się oczywiście drewno. Dla przykładu, w krajach śródziemnomorskich wykorzystywano liście palm oraz drzew oliwnych a ponadto kory. Na przestrzeni lat stosowano również mnóstwo innych materiałów, pośród których będziemy mogli spotkać ptasie pióra czy kamień, jednak rewolucja miała miejsce końcem XVIII wieku i odkryciem metalowej stalówki. Także pojawienie się pióra wiecznego miało olbrzymi wpływ na ewolucję rynku artykułów piśmienniczych.

Olbrzymie boom, a co za tym idzie szybki rozwój w branży piśmienniczej nastąpiło wraz z wyjściem na rynek długopisu- , który okazał się prawdziwą rewolucją kulturową. Długopis- przedmiot pierwszej potrzeby? Choć mogłoby się zdawać, że żyjąc w czasach dynamicznie rozwijającej się cyfryzacji, ludzie zapomnieli o czymś tak przestarzałym jak długopis, to tak w rzeczywistości codzienne sytuacje udowadniają nam coś całkiem innego. Niemożliwym jest nieposiadanie choćby jednego egzemplarza, który towarzyszy nam w prozaicznych, podstawowych czynnościach. Długopis staje się nieodzownym przyborem w szkole, w pracy jak również w mieszkaniu. Z jego pomocą porozumiewamy się z innymi, przelewając nasze spostrzeżenia na papier. To długopisem podpisujemy umowy, pakty, zobowiązania. I wydaje się, że żadna nowa technologia, żaden laptop czy program nie będzie w stanie wyprzeć długopisu. Możemy więc śmiało powiedzieć, że długopis trzeba zaliczyć do rzeczy pierwszej potrzeby, bo niemal niemożliwym jest prowadzenie mieszkania, bez długopisu! Materiały piśmiennicze- dochodowy biznes czy chybiona inwestycja? Mając na uwadze wciąż rosnącą popularność materiałów piśmienniczych, inwestowanie pieniędzy w tej branży to zazwyczaj świetny pomysł.

Powinniśmy pamiętać o tym, że ten biznes to nie tylko długopisy, ale również wszelkiego rodzaju flamastry, zakreślacze, etc, co w znaczącym stopniu ma wpływ na dostępne możliwości rozwoju. Firma trudniąca się produkcją tych produktów, ma szansę także uatrakcyjnić swoją ofertę, czyniąc ją jeszcze bardziej unikatową, przez personalizację zamówień czy stosowanie ciekawych zdobień. I to właśnie tu pojawiają się możliwości zastosowania np. postaci z popularnych bajek, jakie wielokrotnie sprawiają, że sprzedaż danego wyrobu w dużym stopniu wzrasta. Wydaje się, iż w danej dziedzinie nie istnieją granice. Tak zwyczajny wynalazek jakim jest długopis, gwarantuje bowiem, dzięki tej prostocie, wiele możliwości. Tak de facto jedynym co może ograniczać producenta są pomysły a ponadto zasięgi konkurencji.

Artykuły piśmiennicze są z nami od wielu lat i nie zapowiada się, żeby miało się to prędko zmienić. Producenci ścigający się w projektowaniu coraz bardziej zaawansowanych produktów, tylko dodają smaku całemu przedsięwzięciu.